Doelstelling: Verbeteren van het rekenonderwijs door het versterken van de didactische vaardigheden van leerkrachten, met focus op instructie, herhaling en toepassing.
Effectief rekenonderwijs sluit aan bij wetenschappelijk onderbouwde inzichten uit de cognitieve psychologie over hoe kinderen leren rekenen. Het richt zich op het systematisch opbouwen van kennis en rekenvaardigheden door middel van doelgerichte instructie. Met aandacht voor niveauverschillen, automatiseren en het toepassen van rekenkennis in verhaal- en contextsommen zorgt deze aanpak voor stevig rekenonderwijs voor alle leerlingen.
Als gecertificeerd trainer verzorg ik nascholings- en implementatietrajecten door het hele land. Voor een blijvend effect en een sterke verbinding met de dagelijkse praktijk in de klas kun je de teamscholing aanvullen met lesobservaties en feedbackgesprekken.
Teamscholing 1
Visie op rekenonderwijs: realistisch versus traditioneel
Teamscholing 2
Effectief rekenonderwijs in de klas
Teamscholing 3
Omgaan met verschillen: zwakke en sterke rekenaars
Teamscholing 4
Het belang van automatiseren
Teamscholing 5
Context- en verhaalsommen
Teamscholing 6
Effectief rekenonderwijs in de school